Wat is ServiceDesk Plus?

Deze pagina is ten behoeve van de cloud editie, zie onderaan de pagina voor een vergelijk tabel tussen de cloud versie en de on-premise.

 

ServiceDesk Plus integreert uw helpdeskaanvragen en IT assets om u te helpen uw ICT effectief te beheren. Het helpt u ITIL 'best practices' te implementeren en versnelt het oplossen van ICT-service aanvragen. ServiceDesk Plus is zeer flexibele en eenvoudig te implementeren helpdesk software. Meer dan 15.000 ICT-managers wereldwijd gebruiken ServiceDesk Plus om hun IT helpdesk en activa te beheren. ServiceDesk Plus is beschikbaar in meer dan 20 verschillende talen. Vanaf 2 t/m honderden Helpdesk technici
 

Waarom ServiceDesk Plus?

Incidentenbeheer:

Zorgt voor het in stand houden van de dienstverlening met het uitgebreide incidentenbeheer in ServiceDesk Plus. Meldt incidenten eenvoudig, configureer SLA's, definieer automatisering & workflows voor elke categorie van Incidenten en minimaliseer zo de business impact.
 

Probleembeheer:

Elimineert de probleemoorzaak met ServiceDesk Plus effectief en maakt een einde aan het 'brandjes blussen' na herhaalde incidenten. Het omvat het beheer van meerdere incidenten en workflows.
 

Wijzigingsbeheer:

De ServiceDesk Plus Wijzigingsbeheer module biedt gestructureerde en snelle afhandeling van alle wijzigingen in uw IT-infrastructuur. Het is gebundeld met het categoriseren van veranderingen, het opzetten van de CAB en workflow automatisering.
 

Dienstencatalogus:

Geeft een gezicht aan uw IT-organisatie door duidelijke presentatie van de door IT aangeboden diensten (dienstencatalogus), het configureren van workflows en levering van de aangevraagde diensten binnen de afgesproken tijd.

Inkooporder- & contractenbeheer:

De Inkooporder- en contractenbeheermodule van ServiceDesk Plus maken het mogelijk de gehele levenscyclus van een Inkooporder vast te leggen en te volgen, vanaf creatie tot goedkeuring, levering en de contracten bij iedere aankoop. Dit helpt u uw IT-uitgaven beter te organiseren.
 

Projects Management

Geintegreerd  brengt deze ICT project management module samen met het wijzigingsbeheer, CMDB en Milestones, team samenwerking een waardevolle aanvulling in het ICT behee.r  

Selfservice portaal

Eindgebruikers kunnen zelf de call's inschieten en zien het vervolg afhankelijk wat de helpdesk instelt
De kennis database bespaart de helpdesk tijd en dus geld.

Rapportages:

Weet wat in uw helpdesk gebeurt door middel van de intuïtieve en krachtige rapportagemodules en interactieve dashboards in ServiceDesk Plus. Een keur aan standaard rapportages wordt meegeleverd met het product.
 

Integratie:

ServiceDesk Plus integreert met vele platforms, ICT monitoring tools, AD tooling voor gebruikersbeheer tot API gebaseerde integraties met derden, om zodoende tijd en middelen te besparen.

  

Aanroepen en uitvoeren van een custom HTML file voor Request Custom menus

Klanten kunnen een aangepaste HTML-bestand van Custom Request menu's waarmee de gebruikers hun eigen UI van het verzoek menu configuraties maken roepen. Dit biedt een alternatieve manier om applicaties van derden met behulp van de gebruikersinterface te integreren. Aangepaste scripts kunnen worden uitgevoerd bij de indiening van de HTML-formulieren .

Field en form regels voor het incident en service request sjablonen aan te passen

Met veld en formulier regels, kunt u incident en service sjablonen aanpassen om aangepaste acties uit te voeren wanneer een formulier wordt geladen, (of ) bij het wisselen van een bepaald gebied in een Formulier, (of ) wanneer een formulier wordt ingediend . Het is mogelijk om acties zoals , mandaat en niet- mandaat specifieke gebieden uit te voeren , of uit te schakelen op specifieke gebieden ,te tonen of juist specifieke gebieden in een formulier te verbergen en naar de gebruiker opgegeven aangepaste Java- scripts uit te voeren.

Export projects als pdf

Export als PDF optie voor de project module en de activiteiten.

Exporteer Project Gantt View, Project Overview Map, en Task Dependency Map in het PDF formaat. De PDF wordt automatisch gedownload.

Configuratie opties om oplossingen aan te bieden.

Configureer unieke velden in het zoekveld om automatische oplossing suggesties aan te reiken tijdens het aanmaken van een incident. De standaard categorie en sub categorie en beschrijving worden meegenomen in de zoek opdracht.
 

Help desk mobiele app, Aanvragers kunnen requesten aanmaken en volgen "on the go".


Aanvragers kunnen inloggen op de mobiele App om aanvragen aan te maken en/of te volgen.Voorheen was deze App meer bedoeld voor een technician. Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf Versie 3.0 in iOS en vanaf 1.4 in Android.

Extra informatie aangaande de cloud editie:

Tijdens de connectie met de Active Directory zal er een registratie email uitgaan naar alle contactpersonen in het AD, niet alleen de technicians maar ook de (toekomstige) requesters.

Zie deze tabel voor de verschillen met de "on-Premise" versie;

 

 

 

 

Vergelijk edities

Kenmerk

Download

Vul het onderstaande formulier in en u ontvangt direct een download link in uw mailbox.

Organisatie

Uw gegevens

Hoe kunnen wij contact met u opnemen?

@

Heeft u specifieke vragen?

Editie en besturingssysteem

Geen downloads beschikbaar



Wij helpen u graag!

Wilt u meer weten over dit product? Vul het onderstaande formulier in en een accountmanager zal binnen een dag contact met u opnemen.

Organisatie

Uw gegevens

Hoe kunnen wij contact met u opnemen?

@

Heeft u specifieke vragen?





Houd de CRTL-knop ingedrukt om meerdere licenties toe te voegen