Helpdesk Analyses



Helpdeskanalyse

Is jouw helpdesk de spiegel van je organisatie?

Om dit te onderzoeken, bieden wij twee soorten helpdeskanalyses: de QuickScan en de DeepScan. Deze scans zijn geschikt voor alle soorten helpdesks, zowel intern als extern, en ongeacht welke applicatie je gebruikt. Wij zijn gespecialiseerd in ServiceDesk Plus, maar bieden ook helpdeskanalyses voor andere aanbieders.

QuickScan

Bij de QuickScan analyseert onze consultant de applicatie en de implementatie van de top drie bedrijfsprocessen binnen je helpdesk. Met deze scan krijg je snel inzicht in de kwaliteit van je applicatie en het maakt duidelijk welke functies je nog niet (optimaal) gebruikt. Wij voeren de volgende acties binnen een dag uit:
  • Inventarisatie van je openstaande vragen en wensen
  • Configuratiecheck op 100 punten
  • Onbenutte of onbekende features controleren
  • Integratie met (andere) ManageEngine producten
  • Een afsluitend gesprek met daarin de eerste bevindingen
  • Definitief adviesrapport met de bevindingen en advies

DeepScan

Bij deze uitgebreide DeepScan analyseert onze consultant jouw totale helpdesk inclusief alle (best practice-) bedrijfsprocessen die gebruikt worden binnen je organisatie. 

Een ervaren consultant met CEO en/of CIO ervaring stelt samen met jou de doelstellingen van de DeepScan op. We ondertekenen hierbij een vertrouwelijke NDA. 

Een uitgebreide DeepScan-analyse neemt meestal meerdere dagen tot een week in beslag, waarbij meer dan 150 punten worden gecontroleerd en geanalyseerd.

De analyse bevat altijd meerere doelstellingen, onder andere:
  • Waar komen de meeste vragen vandaan en wat zijn de belangrijkste IT-problemen?
  • Welke bedrijfsprocessen zijn tijdrovend en kosten het meest?
  • Hoe is de kwaliteit van uw ITSM-processen en wat is uw doelstelling?
  • Is het mogelijk te bezuinigen?
  • Zijn er migraties met andere producten en diensten?
  • Hoe is de performance en welke afspraken zijn gemaakt met de business?
Met de antwoorden van deze DeepScan wordt een advies uitgebracht, met het oog op zowel korte- (quick-wins) als langetermijnwinst. 

Meer informatie?

Wil je meer informatie over onze helpdeskanalyses? We lichten de QuickScan en Deepscan graag toe in een persoonlijk gesprek. Neem hiervoor contact met ons op.
Contact

        Vergelijk edities

        Feature

        Demos

        Wil je meer weten over dit product? Vul het onderstaande formulier in en een van onze IT-specialisten zal binnen een dag contact met je opnemen.

        Bedrijfsnaam
        Je gegevens
        Hoe kunnen wij contact met je opnemen?
        @
        +
        Heb je specifieke vragen?
        Aanmelden voor onze nieuwsbrief?

        Offerte

        Wil je een offerte voor dit product? Vul dan het onderstaande formulier in en omschrijf de wensen en eventuele vragen zo duidelijk mogelijk. Een van onze IT-specialisten zal hierna zo snel mogelijk contact opnemen om de offerte door te nemen.

        Bedrijfsnaam
        Je gegevens
        Hoe kunnen wij contact met je opnemen?
        @
        +
        Omschrijf je vraag en wensen
        Aanmelden voor onze nieuwsbrief?