Enterprise IT Helpdesk Software

Voor het beter en efficiënter managen van zowel interne IT helpdesk als externe klantenservice.

#1 Enterprise helpdesk software (ITSM) oplossingen

Helpdesk software bestaat in vele vormen voor verschillende doeleinden. Er zijn servicedesk applicaties (zoals Servicedesk Plus) die zich specifiek richten op de IT, met submodules voor PC, software applicaties, klantenservice software om bijvoorbeeld vragen te beantwoorden over rijbewijzen of vergunningen en licenties, voor facilitair gebruik (denk aan ruimtes, liften, deuren etc) of voor HR/personeelszaken bij onder andere in- en uitdiensttreding.

Werknemers of klanten nemen contact op met de IT helpdesk bij vragen of problemen. Dit kan via telefoon, e-mail, social media en andere kanalen. Helpdeskmedewerkers maken een ticket, call of request aan om die (automatisch) later te laten verwerken. Dat werkt het meest efficient met enterprise helpdesk software.

Interne en externe IT helpdesk software

Managengine ServiceDesk Plus: Een Interne best practice template, Assets, HR en Facilitaire Helpdesk voor collega’s of als service door IT Service Providers (MSP Editie). Een bijzonder veelzijdige IT helpdesk die het mogelijk maakt nog efficienter werken te werken.

SupportCenter Plus: Voor externe klanten als klantenservice voor klachten of vragen over geleverde geleverde prodcuten en/of services.

Waarom Enterprise Helpdesk Software?

+ Ongeëvenaard gebruiksgemak
+ Kosten en Tijdsbesparing
+ Hoge mate van productiviteit
+ Naadloze integratie
+ Oplossingen voor alle organisaties

ManageEngine - ServiceDesk Plus - Interne IT helpdesk

ServiceDesk Plus is de IT service management oplossing voor interne supportvragen. Middels deze tool manage je eenvoudig interne aanvragen van afdelingen en individuele collega's. Supportvragen worden hierbij direct ondergebracht bij de desbetreffende afdeling waardoor ze efficient en gemakkelijk opgepakt kunnen worden. Wordt vaak gekoppeld aan een Active Directory.

Servicedesk Plus is de octopus in belangrijke bedrijfsprocessen en zorgt voor het efficiënt managen van de interne IT helpdesk!

Belangrijkste Functionaliteiten van ServiceDesk Plus

  • Incidenten, problemen, wijzigingen, projecten, taken, workflow, SLA's 
  • Uitgebreide assets inventarisatie en visuele CMDB
  • Zeer flexibele templates, met "user defined fields'"
  • Integraties met ITOM, IAM en meer
  • MSP editie Beschikbaar voor IT Service Providers, met contracten
  • PII fields (ivm GDPR/AVG)
  • API integraties
  • Support voor meer dan 20 talen! Ook NL
    Remote controle

SupportCenter Plus - Helpdesk voor externe klanten

Supportcenter Plus is een algemene helpdesk voor klanten. Zorg goed voor je klanten met dit handige ticketsysteem en behandel alle aanvragen eenvoudig. Mis nooit meer iets en handel verzoeken met grote efficiente af!

SupportCenter Plus is de perfecte oplossing voor het managen van externe hulpvragen van klanten of personen. Handig voor het managen van accounts, contactpersonen, een supportaanvragen via ticketsysteem en overzichtelijk supportcentrum. Alles om de nodige support te kunnen leveren aan je klanten met betrekking tot geleverde producten en/of diensten. 

Belangrijkste Functionaliteiten van SupportCenter Plus

  • Multi channel communication
  • Business units
  • Net als ServiceDeskPlus een Selfservice Customer Portal
  • service Contracten en SLA Management
  • Reports, dashboards en KPI's
  • API integraties
  • CTI integraties

Voordelen ten opzichte van alternatieven

De enterprise helpdesk software van ManageEngine, zowel ServiceDesk Plus als SupportCenter Plus hebben grote voordelen in vergelijking tot alternatieven.

Eenvoudig zelf updaten

Eenvoudig zelf centraal updaten en geen overbodige extra installatie en servicekosten nodig om altijd up to date te blijven.

Workflow ondersteuning

Creëer zelf eenvoudig workflows (bijvoorbeeld op basis van task dependencies) of maak gebruik van de standaard ingestelde mogelijkheden.                 

Ondersteunt meerdere afdelingen en locaties

Ondersteund meerdere locaties zodat die iedere site zijn eigen inrichting en workflows kan instellen. Ideaal voor organisaties met medewerkers of contactpersonen per locatie!

Geautomatiseerd issues doorzetten

E-mails met supportaanvragen van een persoon/afdeling of specifiek onderwerp kunnen automatisch naar de juiste groep of specialist doorgezet worden.

Complete controle over uw ITSM

Volledige controle over workflows en processen binnen uw organisatie door flexibele templates en triggers

Meer informatie over ServiceDesk Plus of SupportCenter Plus?

ServiceDesk Plus (SDP) - winstgevend.

ServiceDesk Plus voorkomt dubbel werk door onder andere registratie van incidenten, problemen of verzoeken en geeft meer inzicht en overzicht van lopende (support)zaken. Bovendien helpt ServiceDesk Plus  bij het voorkomen van problemen en het optimaliseren van de workflow bij standaard support processen. Dit zorgt voor meer up time en efficiënt werkende collega’s.

Kosten en tijdbesparing:

  • Flexibele invulschermen en zoekvelden 
  • Automatische acties en workflows 
  • Hergebruik kennisdatabase voor vaak voorkomende oplossingen
  • Kant en klare oplossingen en canned solutions
  • Selfservice portal voor requests met kennisdatabase
  • MInder calls en meer tijd voor andere werkzaamheden
Met andere woorden, levert SDP niet alleen tijd en kosten besparing op maar is SDP ook ondersteunend aan de omzet en winstgevendheid van de organisatie.  

IT Assets & NON IT Assets beheer

ServiceDesk Plus inventariseert online en offline,  snel maar toch uitgebreid. Zowel de hardware en software van uw assets. 

Pingable IT assets

  • Desktops, servers, laptops, tablets en smartphones
  • Printers, switches, routers, Wifi, IOT, robots, IP telefoon (VOIP), digitale Webcam, Smart TV’s (Android), BillBoard en Video Wall’s
  • Non IT assets: handmatig of per import toevoegen zoals beeldschermen, TV’s, beamers, sloten, verlichting  Applicaties, microscoop, robots, machines en meer.
Met Servicedesk Plus creëer je of werk je aan bestaande Calls, tickets, incidenten, verzoeken en problemen. Problemen zijn één of meerdere gekoppelde incidenten. Mogelijk leiden deze tot changes of vervangingsprocedures in ServiceDesk Plus. Ook wordt er gecontroleerd of er voorraad en/of vrije licenties beschikbaar zijn. Voorraad beheer en licentie beheer is onderdeel van de Inventarisatie en inkopen.

Optioneel geïntegreerd met Desktop Central van ManageEngine voor beheer van updates en distributie van Patches, Service Packs, software en configuratie. Onze ManageEngine Consultants van CBABenelux staan klaar om u te helpen met de implementaties.

HR aanvragen / automatisering on en off boarding

Een belangrijk proces waar ServiceDesk Plus u mee kan helpen is het on en off boarding proces in uw organisatie. Voor de indiensttreding of uitdiensttreding van medewerkers zijn er workflows aanwezig, waarmee het on en of boarding proces compleet geautomatiseerd wordt. Een workflow kan wellicht meer dan 20 stappen bevatten waaronder task depencies en toestemmingen (approvals)

Deze snelle workflow automatisering zal u vele uren en geld besparen wanneer uw organisatie veel te maken heeft met on en off boarding van medewerkers. 

ServiceDesk Plus is meertalig

ServiceDesk Plus van ManageEngine ondersteunt meer dan 20 talen waaronder Nederlands.

Multi-channel communicatie
  • E-mail ophalen / fetch
  • Telefoon
  • Eindgebruikersportaal (intern of in de cloud)
  • Forums
  • Social Media
  • IITOM

Rapportages

SDP biedt kant en klare rapportages welke ook aanpasbaar zijn zodat u de informatie die u belangrijk vind, gemakkelijk met dashboards of KPI's in kaart kan brengen. Deze rapportages geven inzicht om goed gefundeerde beslissingen te maken. Daarnaast zijn de rapportages in te plannen en op vele manieren te exporteren en te verspreiden. Ook is het mogelijk om helpdesk enquêtes te doen, die u meer inzicht geven in de performance van de IT helpdesk en de meest gestelde vragen of problemen (FAQ). Onze ervaren Consultants bieden ook uitstekende implementaties van uw organisatie processen in de ServiceDesk. 

ServiceDesk Plus is te integreren met:

  • AD360  , Portal voor Totale Active Directory  en gerelateerd Tooling.
  • ADmanager  om makkelijk de 1 of meerdere Active Directories te Managen.
  • ADselfservice  , bespaard 15% IT helpdesk call’s, forget password en unlocken van het desktops kunnen de eindgebruikers zelf doen.
  • ADAuditing  , wie, doet, wat, wanneer, waarin in het netwerk
  • Data Security Plus  , wie heeft welke inhereted right op directories en op files.
  • Desktop Central  , Update, distributie van Patches  ,  servicepacks, software, configuratie instellingen, zwakheden bescherming, vulnerabilities protection.
  • Browser Security Plus  , makkelijk beheer van alle browser settings and plug-ins van de desktop’s, Edge, IE, Chrome, Safari
  • Mobile Device Manager  met container Management t/m volledig MDM beheer van Smartphones. Android, IOS, Windows
  • Password Management Pro  enterprise privileged passwords kluisbeheer voor kritische netwerkcomponenten, firewalls, switches, services, en applicaties door systeembeheerders en voor selfservice login, password beheer voor hun endusers
  • Opmanager en Applications Manager  voor compleet netwerk, en Applicatie infrastructuurbeheer, ITOM


Externe Support met SupportCenter Plus (SCP)

De externe Klanten of personen helpdesk van ManageEngine. 

Deze centrale support management tool is een externe personen of klant ondersteunend Supportcenter voor producten en services zoals klachten, reparaties, garantie en andere meldingen
Het verschil ten opzichte van ServiceDesk Plus is dat het niet te gebruiken is voor collega’s, afdelingen en IT assets.
  
Het is gebaseerd op  gescheiden Business Units met ieder een eigen email adres, externe accounts met contactpersonen voor geleverde producten of services.

Een SupportCenter Plus Business Unit betekent geconfigureerde regels bijvoorbeeld 7x24 uur, een tijdzone, andere vakantie dagen, andere SLA’s, contracten en helpdesk technici. Een techneut kan aan 1 of meerdere business units of accounts werken.

Bijvoorbeeld voor USA, andere tijdzone, tijden, formulieren en Service Levels en workflow dan voor Europa of voor de soort van externe klanten per Business Unit andere settings, Aan de buitenkant lijken dit aparte SupportCenters te zijn maar het is één supportcenter plus applicatie met per Business unit de eigen settings, account, contactpersonen, SLA etc.

SupportCenter Plus van ManageEngine biedt externe klantenservices. Veel functionaliteiten van ServiceDesk Plus zijn uiteraard ook in SupportCenter Plus aanwezig.
De call’s komen binnen via allerlei communicatie kanalen. 

CBABenelux te Amsterdam, meer dan 10 jaar de officiële partner en zodoende specialist van ManageEngine heeft ook een unieke Custom Public Cloud helpdesk portal voor ServiceDesk plus en SupportCenter Plus die afhankelijk van de soort vraag of incident bepaalt of deze verder behandeld gaat worden in de IT / facilitaire / Hr helpdesk van Servicedesk Plus of in de externe klantenservice support applicatie Supportcenter Plus  of achteraf van de één naar de nader verplaatst dient te worden.