Uitgelicht evenement CyberSec 2025 Meer info
Uitgelicht evenement MSP Central: All Aboard Meer info
Uitgelicht evenement CyberSec 2025 Meer info
Uitgelicht evenement MSP Central: All Aboard Meer info
Uitgelicht evenement CyberSec 2025 Meer info
Uitgelicht evenement MSP Central: All Aboard Meer info
Uitgelicht evenement CyberSec 2025 Meer info
Uitgelicht evenement MSP Central: All Aboard Meer info

ServiceDesk Plus MSP

Een all-in-one ITSM suite speciaal ontwikkeld voor Managed Service Providers!

Gebruik nu ServiceDesk Plus van ManageEngine. Deze alles-in-één ITSM-oplossing levert uitgebreide helpdesk, servicedesk, account management, asset management, beheer op afstand en geavanceerde rapportage in een multi-tenant architectuur met handige datascheiding per klant. 

Servicedesk Plus MSP stelt serviceproviders in staat om diensten en ondersteuning te bieden aan meerdere klanten met gecentraliseerde controles. Bespaar fors op dagelijkse tijdrovende taken en "blussen van brandjes". Dankzij templates realiseer je een grote mate van automatisering en is het mogelijk indrukwekkende kwaliteit service te leveren. 

Servicedesk Plus MSP biedt een geweldig overzicht en centrale controle bij het afhandelen van IT-kwesties op een zodanige manier dat bedrijven geen last hebben van downtime. Al vijftien jaar lang tovert deze software een glimlach op het gezicht van miljoenen IT'ers en eindgebruikers.

Waarom ServiceDesk Plus MSP?

+ Handige scheiding van klantdata
+ Verminder storingen en verbeter productiviteit
+ Multi-site beheer vanuit één console
+ Stroomlijn asset-beheer
+ Optimaliseer SLA dienstverlening en facturering per klant

Een IT-helpdesk met vermogen!

ITSM software

Best practices voor
ITS-Workflows

It servedesk plus intgratie met diverse apps

Krachtige integratie
met apps voor IT-Beheer

helpdesk automatisering

Efficiënter werken door
slimme automatisering

helpdesk rapportages en compliance

Uitgebreide
rapportage mogelijkheden

Eenvoudig en snel servicedesk aanpassingen doorvoeren zonder coderen

Aanpassingen zonder
code wijzigingen

Implementatie van serveice desk in the cloud

Implementeren in de cloud
of op locatie

Wat is ServiceDesk Plus MSP?

ServiceDesk Plus - ManageEngine integreert de helpdeskaanvragen en IT assets van jouw klanten en helpt ICT effectief te beheren. Implementeer eenvoudig 'best practices' en versnel het oplossen van ICT-service aanvragen. ServiceDesk Plus MSP is ontwikkeld door Manageengine en is bijzonder flexibel en eenvoudig te implementeren helpdesk software.

Meer dan 15.000 ICT-managers wereldwijd gebruiken ServiceDesk Plus MSP om hun IT helpdesk en activa te beheren. Beschikbaar in meer dan 20 verschillende talen. Vanaf 2 t/m honderden Helpdesk technici. Vraag nu nog een Servicedesk Plus MSP demo aan en ervaar het gemak en de efficiëntie!

Bekijk een korte demo: Servicedesk Plus Demo

Direct advies of een Servicedesk Plus MSP Demo?
360° ITSM - Controleer en manage alles!
Met Servicedesk Plus MSP ben je in staat alle helpdesk gerelateerde zaken van klanten te managen, beheren, controleren en rapporteren. De scope van de helpdesk uitbreiden? Geen probleem. Je kunt zelf alle processen automatiseren of gebruikmaken van de standaard voorgeprogrammeerde  templates.

Hulp nodig bij installatie, implementatie of aanschaf? Onze specialisten helpen je graag verder. We kunnen een quickscan of deepscan uitvoeren om de configuratie evalueren en verbeteren.
Incidentenbeheer
Zorgt voor het in stand houden van de dienstverlening met het uitgebreide incidentenbeheer in ServiceDesk Plus MSP. Meldt incidenten eenvoudig, configureer SLA's, definieer automatisering & workflows voor elke categorie van Incidenten en minimaliseer zo de business impact.
Probleembeheer
Elimineert de probleemoorzaak met ServiceDesk Plus MSP effectief en maakt een einde aan het 'brandjes blussen' na herhaalde incidenten. Het omvat het beheer van meerdere incidenten en workflows.
Wijzigingsbeheer
De ServiceDesk Plus MSP wijzigingsbeheer module biedt gestructureerde en snelle afhandeling van alle wijzigingen in de IT-infrastructuur. Het is gebundeld met het categoriseren van veranderingen, het opzetten van de CAB en workflow automatisering.
Boost de helpdesk en productiviteit
Bespaar nu niet alleen op de kosten van helpdesk software met Servicedesk Plus, maar maak de helpdesk services efficiënter en boost de productiviteit van de helpdeskafdeling!
Via veld en formulierregels is het mogelijk incident en servicesjablonen aan te passen en aangepaste acties uit te laten voeren. Zo is het mogelijk vele malen efficiënter te werken en behoren diverse werkzaamheden die voorheen handmatig uitgevoerd werden tot het verleden.
Dienstencatalogus
Geeft een gezicht aan de IT-organisatie door duidelijke presentatie van de door IT aangeboden diensten (dienstencatalogus), het configureren van workflows en levering van de aangevraagde diensten binnen de afgesproken tijd.
CMDB
Traceert en beheert alle CI's in één enkele repository. Deze is ontworpen om meer inzicht in bezittingen te krijgen door de onderlinge relaties en de afhankelijkheid van alle CI's vast te leggen.
Projectmanagement
De Inkooporder- en contractenbeheermodule van ServiceDesk Plus msp maken het mogelijk de gehele levenscyclus van een Inkooporder vast te leggen en te volgen, vanaf creatie tot goedkeuring, levering en de contracten bij iedere aankoop. Zo is het mogelijk IT-uitgaven beter te organiseren.
Selfservice portaal voor optimale efficiëntie
Eindgebruikers kunnen zelf de call's inschieten en zien het vervolg afhankelijk wat de helpdesk instelt. De kennisdatabase bespaart de helpdesk tijd en dus geld.
Failover service
Met de Failover add-on in ServiceDesk Plus MSP is het mogelijk een secundaire servicedesk installatie te configureren. Deze kan het dan overnemen wanneer er sprake is van storing of stroomuitval in de primaire installatie.
Automatische suggesties
Configureer unieke velden in het zoekveld om automatische oplossing suggesties aan te reiken tijdens het aanmaken van een incident. De standaard categorie en sub categorie en beschrijving worden meegenomen in de zoek opdracht.
Export projects als PDF
Exporteer en download eenvoudig project modules en activiteiten zoals Project Gant view, Project Overview Map en Task Dependency Map in pdf formaat.
Rapportages en compliance
Weet wat in de helpdesk gebeurt door middel van de intuïtieve en krachtige rapportagemodules en interactieve dashboards in ServiceDesk Plus MSP. Deze helpdesk software voor Managed Service Providers biedt een uitgebreid pakket van standaard rapportages.

In één oogopslag: ServiceDesk Plus vs TOPdesk

Wat wil je kunnen?

ServiceDesk Plus

TOPdesk

PinkVERIFY & Gartner-erkenning

✔ Ja

✘ Nee

Workflows aanpassen

✔ Volledig, ook met low-code

✘ Beperkt per module

Formulieren op maat

✔ Dynamisch en visueel

✘ Basisfunctionaliteit

Probleembeheer stroomlijnen

✔ Met duidelijke life cycle

✘ Alleen koppelingen

Wijzigingen visueel plannen

✔ Visuele builder

✘ Minder gebruiksvriendelijk

AI-assistent

✔ Ja, via Zia

✘ Niet beschikbaar

Teams-integratie

✔ Volledige integratie

✘ Alleen notificaties

Mobiel werken

✔ Volledig, zelfs met spraakcommando's

✘ Beperkt

Keuze in implementatie

✔ Cloud, on-premises of hybride

✘ Alleen cloud

Wereldwijde ondersteuning

✔ 200+ partners, wereldwijd

✘ Beperkt tot Europa


Wil je meer weten over de verschillen tussen de 2 producten? Lees dan hier een gedetailleerder overzicht!