ServiceDesk Plus ICT Helpdesk



ServiceDesk Plus - ManageEngine

ServiceDesk Plus zorgt voor een enorme omslag in het werk van IT-teams, die nu niet langer dagelijks brandjes hoeven te blussen maar in plaats daarvan een indrukwekkende service aan klanten kunnen leveren. De oplossing biedt een geweldige zichtbaarheid en centrale controle bij het afhandelen van IT-kwesties op een zodanige manier dat bedrijven geen last hebben van downtime. Al tien jaar lang tovert deze software een glimlach op het gezicht van miljoenen IT'ers en eindgebruikers.

Interesse in de cloud variant? Kijk dan hier: Servicedesk Plus Cloud

Waarom ServiceDesk Plus?

+ Implementeer ITIL-standaarden met gemak
+ Verminder storingen en verbeter productiviteit
+ Multi-site beheer vanuit één console
+ Stroomlijn asset-beheer
+ Optimalisateer SLA dienstverlening

Een IT-helpdesk met vermogen!

Best practices voor
ITS-Workflows

Krachtige integratie
met apps voor IT-Beheer

Efficiënter werken door
slimme automatisering

Uitgebreide
rapportage mogelijkheden

Aanpassingen zonder
code wijzigingen

Implementeren in de cloud
of op locatie

Wat is ServiceDesk Plus?

ServiceDesk Plus - ManageEngine integreert uw helpdeskaanvragen en IT assets om u te helpen uw ICT effectief te beheren. Het helpt u ITIL 'best practices' te implementeren en versnelt het oplossen van ICT-service aanvragen. ServiceDesk Plus is ontwikkeld door Manageengine en zeer flexibel en eenvoudig te implementeren helpdesk software. Meer dan 15.000 ICT-managers wereldwijd gebruiken ServiceDesk Plus om hun IT helpdesk en activa te beheren. ServiceDesk Plus is beschikbaar in meer dan 20 verschillende talen. Vanaf 2 t/m honderden Helpdesk technici.

Waarom ServiceDesk Plus?

Incidentenbeheer

Zorgt voor het in stand houden van de dienstverlening met het uitgebreide incidentenbeheer in ServiceDesk Plus. Meldt incidenten eenvoudig, configureer SLA's, definieer automatisering & workflows voor elke categorie van Incidenten en minimaliseer zo de business impact.

Probleembeheer

Elimineert de probleemoorzaak met ServiceDesk Plus effectief en maakt een einde aan het 'brandjes blussen' na herhaalde incidenten. Het omvat het beheer van meerdere incidenten en workflows.

Wijzigingsbeheer

De ServiceDesk Plus Wijzigingsbeheer module biedt gestructureerde en snelle afhandeling van alle wijzigingen in uw IT-infrastructuur. Het is gebundeld met het categoriseren van veranderingen, het opzetten van de CAB en workflow automatisering.

Dienstencatalogus

Geeft een gezicht aan uw IT-organisatie door duidelijke presentatie van de door IT aangeboden diensten (dienstencatalogus), het configureren van workflows en levering van de aangevraagde diensten binnen de afgesproken tijd.

CMDB

Traceert en beheert  al uw CI's in één enkele repository. Deze is ontworpen om meer inzicht in uw bezittingen te krijgen door de onderlinge relaties en de afhankelijkheid van alle CI's vast te leggen.

Projectsmanagement

De Inkooporder- en contractenbeheermodule van ServiceDesk Plus maken het mogelijk de gehele levenscyclus van een Inkooporder vast te leggen en te volgen, vanaf creatie tot goedkeuring, levering en de contracten bij iedere aankoop. Dit helpt u uw IT-uitgaven beter te organiseren.

Selfservice portaal

Eindgebruikers kunnen zelf de call's inschieten en zien het vervolg afhankelijk wat de helpdesk instelt. De kennisdatabase bespaart de helpdesk tijd en dus geld.

Rapportages

Weet wat in uw helpdesk gebeurt door middel van de intuïtieve en krachtige rapportagemodules en interactieve dashboards in ServiceDesk Plus. Een keur aan standaard rapportages wordt meegeleverd met het product.

Mobile App voor helpdesk aanvragen

Aanvragers kunnen inloggen op de mobiele app om aanvragen te maken en/of volgen.

Integratie

ServiceDesk Plus integreert met vele platforms, ICT monitoring tools, AD tooling voor gebruikersbeheer tot API gebaseerde integraties met derden, om zodoende tijd en middelen te besparen.

Projectsmanagement

De Inkooporder- en contractenbeheermodule van ServiceDesk Plus maken het mogelijk de gehele levenscyclus van een Inkooporder vast te leggen en te volgen, vanaf creatie tot goedkeuring, levering en de contracten bij iedere aankoop. Dit helpt u uw IT-uitgaven beter te organiseren.

Aanroepen/uitvoeren custom HTML file

Het aanroepen en uitvoeren van custom HTML files is nu nog makkelijker. Zo kunnen applicaties van derden eenvoudig geintegreerd worden in de gebruikersinterface. Dat kan via HTML formulieren.

Field en form regels en sjablonen aanpassen

Via veld en formulierregels is het mogelijk incident en servicesjablonen aan te passen en aangepaste acties uit te laten voeren. Zo is het mogelijk vele malen efficiënter te werken en behoren diverse werkzaamheden die voorheen handmatig uitgevoerd werden tot het verleden.

Fail over service (High availability)

Met de Failover add-on in ServiceDesk Plusis het mogelijk een secundaire servicedesk installatie te configureren. Deze kan het dan overnemen wanneer er sprake is van storing of stroomuitval in de primaire installatie.

Export projects als pdf

Exporteer en download eenvoudig project modules en activiteiten zoals Project Gant view, Project Overview Map en Task Dependency Map in pdf formaat.

Configureer automatische suggesties

Configureer unieke velden in het zoekveld om automatische oplossing suggesties aan te reiken tijdens het aanmaken van een incident. De standaard categorie en sub categorie en beschrijving worden meegenomen in de zoek opdracht.

Nieuwe functionaliteiten

  • Rest API ondersteuning
  • Zoekoptie in request view met filters
  • Optie om Microsoft Projects te importeren
  • On-premise integratie met ManageEngine Reports
  • Het selfserviceportaal heeft een facelift gekregen
  • Vergelijk edities

    Feature ServiceDesk Plus Enterprise ServiceDesk Plus Professional ServiceDesk Plus Standard
    Multilingual ,optional
    Custom Dashboards
    Automatic email to ticket conversion
    Active Directory Integration
    LDAP Integration
    Import from CSV files
    User Survey
    Multi Site Support
    Scheduler
    Remote Desktop Sharing
    IT HelpDesk Reports
    Canned Reports
    Customizable Reports
    Query Builder
    Scheduled Reports
    Export as CSV, XLS & PDF
    Automatic Dispatch
    SLA Management
    Priority Matrix
    Load Balancing
    Auto Device Discovery
    Agent-based scanning
    User Survey
    Complete History of handlings
    Multi Site Support
    Scheduler
    Remote Desktop Sharing
    Distributed asset scan
    Notifications on all levels
    Holidays / Operational Hours
    Knowledge Base
    Self Service Portal
    API Integration
    Asset Management
    IT Project Management (Available as add on) Add on Add on
    Purchase Management
    Contracts
    CMDB (Add on , from prof. edition) Add on
    Service Catalog Add on Add on
    Incident Management
    Custom Request Form Templates
    Problem Management (Available as add on) Add on
    Change Management (Available as add on) Add on Add on
    Flash Reports
    Database Support Postgress SQL and MS SQL
    Fail Over Add on Add on Add on

    Downloads

    Vul het onderstaande formulier in en u ontvangt direct een download link in uw mailbox.

    Bedrijfsnaam
    Uw gegevens
    Hoe kunnen wij contact met u opnemen?
    @
    +
    Editie en besturingssysteem
    Heeft u specifieke vragen?
    Aanmelden voor onze nieuwsbrief?

    Demos

    Wilt u meer weten over dit product? Vul het onderstaande formulier in en een accountmanager zal binnen een dag contact met u opnemen.

    Bedrijfsnaam
    Uw gegevens
    Hoe kunnen wij contact met u opnemen?
    @
    +
    Heeft u specifieke vragen?
    Aanmelden voor onze nieuwsbrief?
    • Selecteer een editie

    • Selecteer het soort licentie

    • Selecteer één of meerdere licenties

    • Overzicht, selectie toevoegen aan winkelwagen

    ServiceDesk Plus Enterprise
    ServiceDesk Plus Professional
    ServiceDesk Plus Standard
    ServiceDesk Plus Multi-Language Standard
    ServiceDesk Plus Multi-Language Professional
    ServiceDesk Plus Multi-Language Enterprise
    ServiceDesk Plus Addons
    ServiceDesk Plus MSP Addons
    ServiceDesk Plus Analytics Plus Add-on
    ServiceDesk Plus MSP Zoho Reports Addon
    ServiceDesk Plus Tools Addon
    ServiceDesk Plus Active Directory Management Add-on
    * De getoonde prijzen zijn ex. BTW